Google+ Followers

poniedziałek, 14 listopada 2016

67. W świątecznym nastroju - serwetka z efektem 3D

Witam serdecznie!

Do świąt już tak niewiele czasu zostało, oczywiście pod względem robótek szydełkowych, które już jakiś czas temu rozpoczęłam. Pierwsza partia doczekała się już usztywnienia. I dziś chcę Wam pokazać pierwszą z nich. Oczywiście kolorystyka akurat tego modelu jest dobrana pod wystrój pokoju, w którym się znajdzie. Jednak nawet gdyby miała być umieszczona, gdzie indziej, to myślę, że jednak kolory też są dobrane świąteczne. Wykonywałam ją pierwszy raz i nie powiem, nie obyło się bez prucia, ale to przez to, że najpierw pasek fioletowy znajdował się pod białym, co mi się nie podobało, więc musiałam go przerobić jeszcze raz, aby był  na górze. Końcowy efekt mnie bardzo zadowala. Już pomału czuję święta...

Szczegóły:
- kordonek: cotton filet (biały), Gruendl (fioletowy), Nora Madeira (fioletowy świecący)
- szydełko addi 1,5mm oraz 1,25mm
- kółko do obrabiania Prym o średnicy 2,6cm
- średnica serwetki: 25cm
- schemat z Anna Special - Haekelmodelle fuer Advent & Weinachten (A372)





Kilka słów o sposobie wykonania serwetki.
Rozpoczynamy od obrobienia kółka plastikowego 32 słupkami. I przerabiamy kolejne według schematu. Po ukończeniu 3 rzędu wykonujemy jeszcze raz rząd 2 i 3 w oznaczone miejsca strzałkami na schemacie (u mnie przerobione kolorem białym). Aby rozpocząć 4 rząd doczepiamy na nowo nitkę w oznaczonym miejscu i przerabiamy zarówno rząd 5. Kolejno znów w oznaczonych miejscach przerabiamy drugim kolorem rząd 4 i 5.  Dla rozpoczęcia 6 rzędu znów zaczepiamy na nowo nitkę i przerbiamy do 9 rzędu włącznie. Kolejno znów zaczepiamy nową nitkę w miejscach oznaczonych strzałkami i przerabiamy jeszcze raz rząd 8 i 9. Mam nadzieję, że mój opis nieco pomógł. Gdyby ktoś miał jednak jeszcze jakieś pytania to chętnie udzielę pomocy, czy też wyjaśnienia.


Statystyka:
Czas wykonania: 5 godzin
Długość zużytej włóczki w sumie:około50m


Czas, który poświęciłam szydełku: 43 dni 3h i 10min

Tyle kilometrów już zużyłam razem: 23km i 744m

Pozdrawiam serdecznie!
Klaudia

2 komentarze:

  1. Cudna serwetka , a takie połączenie kolorów tylko dodaje jej uroku :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka Beata. Dziękuje bardzo za te miłe słowa. Ja też byłam zaskoczona, jak ją już ukończyłam. Bardzo mi się podoba i wiem, że właśnie ją zostawie dla siebie . Będzie idealnym elementem dekoracyjnym na święta. Pozdrawiam

      Usuń