sobota, 5 listopada 2016

65. Serwetka z elementów - jak połączyć elementy szydełkowe


Witam Was weekendowo!

Ostatnio, gdy przebywałam na grupie facebookowej powstał temat dotyczący serwetki/bieżnika (jak zwał tak zwał) wykonanej z elementów. Niektóre panie prosiły tam o rady oraz o możliwość zobaczenia zdjęć, jak takie elementy łączyć. I dlatego wczoraj postanowiłam im pomóc i zrobić owe zdjęcia w trakcie robótki. Akurat się złożyło, że wykonuję ten model teraz na zamówienie. 
Myślę, że nie tylko im będę mogła pomóc :)

Zazwyczaj wykonując ten model (prezentowałam go w tym poście serwetka z elementów - tutaj też znajdziecie właśnie schemat do niej) zaczynam od zrobienia dwóch dużych środkowych serwetek, a następnie przygotowuję 12 sztuk malutkich - nie przerabiając ich do końca. Zostawiam ostatni rząd na sam koniec, aby połączyć wszystko ze sobą.

Na potrzeby tego instruktażu wykonałam dwa środkowe elementy oraz 3 malutkie serwetki, przy których pokaże jak się łączy takie elementy. W zasadzie nie jest to trudne, no ale jednak nie każdy potrafi z samych opisów wykonywać. Dla mnie na początku szydełkowania też wszystko było czarną magią !

Zatem zaczynamy.
Przedstawie Wam sposób, którym ja łącze ten model i właśnie wydaje on mi się najprostszy.

Przygotowujemy dwa duże środkowe elementy oraz 12 sztuk małych elementów. Te malutkie nie przerabiamy do końca, zostawiamy ostatni rząd, aby w nim właśnie połączyć wszystkie elementy ze sobą.
Kolejno rozpoczynamy obrabianie pierwszego małego elementu, wbijając się za 4 słupkiem losowo wybranego płatka.
Przerabiamy płatki do momentu jak widać na zdjęciu, zatrzymując się oczkiem ścisłym za 4 słupkiem i wykonujemy kolejno jedno oczko łańcuszka
a następnie wbijamy się w dowolny płatek (za 4 słupkiem w oczko łańcuszka pomiędzy oczkami ścisłymi) 
i wykonujemy oczko ścisłe
Następnie przechodzimy oczkiem ścisłym za kolejny słupek małego elementu i kontynuujemy obrabianie do kolejnego płatka małego elementu
zatrzymując się za 5 słupkiem i wykonując znów łączenie z dużym elementem w kolejnym płatku (oczywiście oczkiem ścisłym oraz w oczko łańcuszka pomiędzy oczkami ścisłymi)
Następnie przerabiamy dwa całe płatki i znów do momentu za 5 słupkiem
i wykonujemy łączenie z drugą dużą serwetką w oczko łańcuszka pomiędzy oczkami ścisłymi (wykonujemy oczko łańcuszka, oczko ścisłe w duży element i oczko ścisłe za kolejnym słupkiem małego elementu)
tu przedstawiam miejsce, w którym należy wykonać powyższe łączenie
następnie przerabiamy następny płatek do miejsca za 5 słupkiem
i łączymy znów z kolejnym płatkiem dużej serwetki za 5 słupkiem (wbijamy się w oczko łańcuszka pomiędzy oczkami ścisłymi)

przerabiamy mały element do końca i ucianmy nitkę
nasze łączenie elementów wygląda teraz w ten sposób. Proponuję od razu pochować niepotrzebne nitki a nadmiar poucinać, gdyż na samym końcu robótki już po prostu zazwyczaj nikomu się nie chce tego robić. Ja zresztą sama systematycznie chowam i ucinam.

Wykonujemy kolejne łączenie małego elementu, przerabiając go najpierw do miejsca za 5 słupkiem, łączymy i przerabiamy znów kolejny płatek w małym elemencie do miejsca za 4 słupkiem
I łączymy znów z dużym elementem
Następne dwa płatki małego elementu łączymy z małym elementem, który już został dołączony do dużej serwetki, a kolejne dwa płatki z drugą dużą serwetką
i powinno to teraz wyglądać w ten sposób
Najtrudniejsze już teraz za nami.
Kolejnym krokiem to łączenie małych elementów równocześnie z dużym elementem i poprzednim dołączonym małym elementem. 








W ten sposób wygląda teraz nasza serwetka, analogicznie dołączamy resztę elementów.  Moje narazie czekają na wykonanie :) Tyle przygotowałam dla Was na potrzeby tego instruktażu.
Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale to wytłumaczyłam. W razie jakichkolwiek pytań służę Wam z przyjemnością pomocą, 
Jak tylko skończę ten bieżnik w tej wersji kolorystycznej to napewno się pochwalę. Narazie inne robótki już gotowe i czekają na prezentację. Zatem do zobaczenia wkrótce!

Pozdrawiam i życzę wszystkim miłego weekendu.
Witam również nowych obserwujących mojego bloga, jak i gości, którzy zostawili w ostatnim czasie komentarze. Bardzo Wam dziękuję.

Klaudia

1 komentarz:

  1. Nie lubię robić serwetek składających się z elementów, ale jak taka się trafi to łączę elementy od samego początku. Tylko chyba raz lub dwa nie zrobiłam tego od razu. Myślałam, że cała robótka trafi do kosza bo nie miałam już cierpliwości na to łączenie.

    OdpowiedzUsuń