wtorek, 23 sierpnia 2016

60. Ośmiorniczki - breloczki do kluczy

Witam serdecznie!

Tak, po całym słonecznym i męczącym dniu nareszcie mam czas dla siebie. Więc w końcu postanowiłam nadrobić swoje zaległości i przedstawić moje ośmiorniczki. A wam jak tam minął dzień? U mnie ostatnio tyle się dzieje, że jakoś mam coraz mniej czasu na szydełko. Jednak oczywiście nie odłożyłam go, a troszeczkę zwolniłam. Jakoże brakuje mi miejsca w szafkach (bo co chwila dokupuje jakieś nowe kordonki czy włóczki - też tak macie? Że pomimo iż nie trzeba i nie ma gdzie już włożyć, to nadal kupujecie?) postanowiłam coś porobić z resztek kordonków. I tak przeszukując internet nie znalazłam nic ciekawego, co by przyciągnęło moją uwagę. W końcu doszłam do wniosku, że chyba nic nie wyczaruję, ale jednak pojawił się pomysł. Ośmiorniczki - jako maskotki są takie śliczne, że pomyślałam - zrobie z nich breloczki do kluczy. No i znów przeszkoda - jak je zrobić. Oczywiście moja zdolność poszukiwań internetowych zakończyła się fiaskiem. Ale nie zrezygnowałam. Metodą prób i błędów w końcu doszłam do pożądanego efektu. 

Po pierwszej próbie wyglądała ona tak:


W wersji nieco poprawionej


I tak na końcu powstały trzy siostrzyczki

     

Do ich wykonania, jak już wcześniej wspomniałam wykorzystałam resztki kordonków, szydełko Tulip 1,5mm, koraliki czarne (zastosowane jako oczy) oraz wate kosmetyczną do wypchania ośmiorniczek.
Oczywiście schematu nie mam nawet rozrysowanego, ale mogę napisać jak taką ośmiorniczkę zrobić.

Schemat opisowy wykonania ośmiorniczki -  opracowanie własne. Jeżeli będziecie z niego korzystać to bardzo proszę o linka przekierowującego :)

Robótkę rozpoczynamy od nawleczenia dwóch koralików, które będą nam zastępować oczy.
Następnie w magiczne kółko wykonujemy 5 oczek ścisłych, zamykamy w pierwszym oczku oczkiem  ścisłym zamykającym i nitką ściągamy, aby powstał okrąg.

Rząd 1: W każde oczko ścisłe poprzedniego rzędu wykonujemy 2 oczka ścisłe, zamykamy oczkiem ścisłym zamykającym

Rząd 2: W pierwsze oczko poprzedniego rzędu wykonujemy 1 oczko ścisłe, w drugie oczko poprzedniego rzędu wykonujemy dwa oczka ścisłe, potem znów jedno, w kolejne dwa i tak naprzemian (15 oczek)

Rząd 3: W pierwsze oczko poprzedniego rzędu wykonujemy 1 oczko ścisłe, w drugie oczko poprzedniego rzędu wykonujemy jedno oczko ścisłe i w trzecie oczko poprzedniego rzędu dwa oczka ścisłe, potem znów jedno, w kolejne jedno i w kolejna dwa i tak naprzemian (20 oczek)

Rząd 4: W pierwsze oczko poprzedniego rzędu wykonujemy 1 oczko ścisłe, w drugie oczko poprzedniego rzędu wykonujemy jedno oczko ścisłe , w trzecie oczko poprzedniego rzędu wykonujemy jedno oczko ścisłe i w kolejne oczko dwa oczka ścisłe, potem znów 3x po jednym oczku i w kolejne dwa i tak naprzemian (25oczek)

Rząd 5: W pierwsze oczko poprzedniego rzędu wykonujemy 1 oczko ścisłe, w drugie oczko poprzedniego rzędu wykonujemy jedno oczko ścisłe , w trzecie oczko poprzedniego rzędu wykonujemy jedno oczko ścisłe, w czwarte oczko poprzedniego rzędu wykonujemy jedno oczko i w kolejne dwa oczka ścisłe, potem znów 4x po jednym oczku i w kolejne dwa i tak naprzemian (30oczek)

Rząd 6: W każde oczko piątego rzędu wykonujemy po jednym oczku ścisłym (30 oczek)

Rząd 7: Wykonujemy tak samo, jak rząd 6. (30 oczek)

Rząd 8: W zasadzie tak samo, jak rząd 6 i 7, jednak w 13 oczku tego rzędu oraz w 17 oczku przerabiamy koraliki, które będą zastosowane, jako oczy.

Rząd 9: Wykonujemy tak samo jak rząd 6 i 7 (30 oczek)

Rząd 10: W dwóch dowolnie wybranych miejscach na okręgu przerabiamy dwa razy po dwa oczka razem (zmniejszamy teraz ilość oczek) (28 oczek)

Rząd 11: W dwóch dowolnie wybranych miejscach na okręgu przerabiamy dwa razy po dwa oczka razem (zmniejszamy teraz ilość oczek) (26 oczek)

Rząd 12: W trzech dowolnie wybranych miejscach na okręgu przerabiamy trzy razy po dwa oczka razem (zmniejszamy teraz ilość oczek) (25 oczek)

Rząd 13: W trzech dowolnie wybranych miejscach na okręgu przerabiamy trzy razy po dwa oczka razem (zmniejszamy teraz ilość oczek) (22 oczka)

Rząd 14: W dwóch dowolnie wybranych miejscach na okręgu przerabiamy dwa razy po dwa oczka razem (zmniejszamy teraz ilość oczek) (20 oczek)

Rząd 15: W dwóch dowolnie wybranych miejscach na okręgu przerabiamy dwa razy po dwa oczka razem (zmniejszamy teraz ilość oczek) (18 oczek)

Rząd 16: W dwóch dowolnie wybranych miejscach na okręgu przerabiamy dwa razy po dwa oczka razem (zmniejszamy teraz ilość oczek) (16 oczek)

Rząd 17: rozpoczynamy wykonywanie nóg ośmiorniczki. W miejscu, w którym zamknęliśmy poprzedni rząd, robimy łańcuszek o długości 20 oczek łańcuszka (można dłuższy, gdyby ktoś chciał, wtedy nogi wyjdą dłuższe) i w każde oczko łańcuszka wbijamy się naprzemian - w pierwsze oczko 3 oczka ścisłe, w drugie 2 oczka ścisłe, znów 3 oczka i tak do 18tego oczka łańcuszka, w 19 i 20 oczko łańcuszka po jednym oczku ścisłym, oczko ścisłe w kolejne oczko poprzedniego rzędu, w kolejne oczko znów jedno oczko ścisłe i znów 20 oczek łańcuszka. Powtarzamy to do końca rzędu - powinno wyjść 8 nóg. Zakończyć odciąć nitkę.

Teraz należy wypchać ośmiorniczkę. Jak zauważyliście już pewnie, jest  ona jakby nie wykończona, brakuje spodu. Można byłoby ją zszyć od spodu, ale wtedy straciłaby ładny kształt, dlatego ja zrobiłam małe kółko i przerobiłam po zewnętrznych nitkach ośmiorniczki i po podwójnych )czyli normalnie) w dorobionym kółku. A kółko, którego nam brakuje robimy tak: w magiczny okrąg 8 oczek ścisłych, w drugim rzędzie w każde oczko po dwa oczka ścisłe i od razu przerabiamy razem z ośmiorniczką.


Mam nadzieję, że schemat jest w miarę do zrozumienia. W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.


Miłego wieczoru!
Klaudia


P.S. Pochwalcie się swoimi ośmiorniczkami, jak już zrobicie. Pa!

30.10.2016

Czas pracy:  1,5h/szt czyli 4,5h
Zużyty materiał: ok 60m

Czas, który poświęciłam szydełku:  40dni 11h 30min
Tyle metrów już zużyłam razem: 21km 694m

Pozdrawiam serdecznie!
Klaudia

2 komentarze:

  1. Dzięki za wzór, ośmiorniczki bardzo fajne :). Co do braku czasu, to niestety mam to samo :(. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń